Retourneren
Het bestelde product bevalt niet? Dat kan natuurlijk gebeuren. U kunt het product dan binnen 30 dagen na aanschaf simpel retour sturen. Indien redelijkerwijs mogelijk dient u de zending in de originele verpakking te retourneren, bewaar deze daarom goed. De producten mogen (indien redelijkerwijs mogelijk is) niet gebruikt zijn. Voor retourzendingen die incompleet of met gebruikssporen worden teruggestuurd worden kosten in rekening gebracht.
Let op: Verzegelde producten kunnen om hygienische redenen niet geretourneerd worden (b.v. glucosemeters). Tevens zijn corrigerende broeken uitgesloten van het retourrecht als de verpakking geopend is.
Voor de juiste retourprocedure dient u contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan u doen door het sturen van een email naar klantenservice@simedo.nl of het contactformulier op de site in te vullen.
Retourzending verpakken
Ons bedrijf stelt hoge eisen aan de wijze van inpakken. Al onze verzonden pakketten worden met veel zorg stevig ingepakt en met voldoende vulmateriaal opgevuld. Tijdens het distributieproces kan er dan niks misgaan met uw aangeschafte product. Als u besluit uw zending retour te sturen vragen wij aan u om hetzelfde te doen. De ontvangen doos inclusief vulmateriaal kunt u daarvoor hergebruiken.
Retouren die niet deugdelijk zijn verpakt zullen door ons worden geweigerd.
Veel gestelde vragen over retour sturen:
Mag ik mijn bestelling altijd retour sturen?
Binnen de zichttermijn van 30 dagen mag u - zonder opgaaf van reden - uw bestelling altijd aan ons retour sturen. Wel dient u zorg te dragen voor een goede verpakking. Wij adviseren daarom om het verpakkingsmateriaal te bewaren. Wij behouden ons het recht voor om slecht verpakte retouren te weigeren.
Ik heb mijn product retour gestuurd, wanneer krijg ik mijn geld terug?
Nadat wij uw product hebben ontvangen controleren wij het product op compleetheid en de staat van het product. Indien dit in orde is betalen wij uw geld direct terug. Houdt rekening met een verwerkingstijd van enkele dagen, afhankelijk van uw bank.
Zijn er kosten verbonden aan het retour sturen?
De enige kosten die verbonden zijn aan het retour sturen van uw product zijn de kosten die u maakt voor het naar ons verzenden van het product. Indien het product defect is binnen de 30 dagen zichttermijn ruilen wij het artikel gratis om en zijn de retourkosten voor onze rekening. Indien u uw bestelling weigert aan te nemen bij de bezorging, en de bestelling bij ons terugkomt, bent u ook verzendkosten (€ 7,50) verschuldigd. Dit geldt ook als u uw pakket niet ophaalt bij een afhaalpunt.
Kan ik een retour ook terugbrengen?
U kunt uw retour zending ook bij ons afleveren. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Wij adviseren om uw retourzending altijd te verzenden met een 'handtekening voor ontvangst'. U bent zelf verantwoordelijk voor de retour zending.